26 Nisan 2014 Cumartesi

Okul Öncesi Etkinlik Örneği (Koklayarak Ne Olduğunu Bul)

                                            KOKLAYARAK NE OLDUĞUNU BUL

Etkinlik Türü:Fen,Matematik ve Sanat(Bütünleştirilmiş Büyük-Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 48-60 Ay

             KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL ALAN

Kazanım 1:
Nesne/durum/olaya dikkatini verir.(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)

Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.(Göstergeleri:
Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)

Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
(Göstergeleri: Nesne/varlığın adını söyler. Nesne/varlığın kokusunu söyler.)

Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Göstergeleri: Nesne/varlıkları kokusuna göre ayırt eder, eşleştirir.)



SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM

Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.(Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.)

                          ÖĞRENME SÜRECİ

*Öğretmen limon, nane, kahve ve sabun parçaları ile doldurulmuş 4 tane ayrı kese hazırlar.
*Öğrenciler yere halka şeklinde otururlar ve sırayla öğretmenin hazırladığı keselere dokunarak, koklayarak içlerinde ne olduğunu tahmin etmeye çalışırlar.
*Çocuklardan tahmin ettikleri şeylerin resimlerini çizmeleri istenir.
*Çizilen resimler sergilenir.
*Keselerin içinde ki malzemeler ayrı bir kaba daha konulur.
*Çocuklar kaç tane kese ve kap olduğunu sayarlar.
*Kesede olan kokular ile kapta olan kokuları eşleştirmeleri istenir.
*Keseler açılır ve eşleştirmelerin doğru olup olmadığı kontrol edilir.
*Öğretmen etkinlik sonunda yapılan çalışma ilgili tartışma soruları sorar.

                MATERYALLER
     Keseler, küçük kaplar, kokulu malzemeler, kağıt ve kalemler.
                               SÖZCÜKLER
        Limon , nane, kahve , sabun , kese .
              KAVRAMLAR
                                    ----------

        DEĞERLENDİRME
*Biz bu etkinlikte neler yaptık?
*Keselerin içinde hangi kokular vardı?
*En çok hangi kokuyu sevdiniz?
*Her nesnenin kokusu var mıdır?
*Her şeyi koklamalı mıyız? Neden?

     DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN
                  NOKTALAR 
Etkinlik yapılmadan önce çocukların merak etmeleri sağlanmalıdır.
Etkinlik esnasında çocukların iyi koku alıp almadıklarından emin olunmalıdır.(Grip ise kokuyu tam alamayabilir.)
  Etkinlikten sonra bilgiler sorularla pekiştirilmelidir. Böylece öğrenme anlamlı ve kalıcı   hale gelir.             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder