KOKLAYARAK NE OLDUĞUNU BUL
Etkinlik Türü:Fen,Matematik
ve Sanat(Bütünleştirilmiş Büyük-Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 48-60
Ay
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL ALAN
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde
bulunur.(Göstergeleri:
Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
(Göstergeleri: Nesne/varlığın adını söyler. Nesne/varlığın kokusunu söyler.)
(Göstergeleri: Nesne/varlığın adını söyler. Nesne/varlığın kokusunu söyler.)
Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine
göre eşleştirir. (Göstergeleri: Nesne/varlıkları kokusuna göre ayırt eder,
eşleştirir.)
SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
ÖĞRENME SÜRECİ
*Öğretmen
limon, nane, kahve ve sabun parçaları ile doldurulmuş 4 tane ayrı kese
hazırlar.
*Öğrenciler
yere halka şeklinde otururlar ve sırayla öğretmenin hazırladığı keselere
dokunarak, koklayarak içlerinde ne olduğunu tahmin etmeye çalışırlar.
*Çocuklardan
tahmin ettikleri şeylerin resimlerini çizmeleri istenir.
*Çizilen
resimler sergilenir.
*Keselerin
içinde ki malzemeler ayrı bir kaba daha konulur.
*Çocuklar
kaç tane kese ve kap olduğunu sayarlar.
*Kesede olan
kokular ile kapta olan kokuları eşleştirmeleri istenir.
*Keseler
açılır ve eşleştirmelerin doğru olup olmadığı kontrol edilir.
*Öğretmen etkinlik sonunda yapılan çalışma ilgili
tartışma soruları sorar.
MATERYALLER
Keseler, küçük kaplar, kokulu
malzemeler, kağıt ve kalemler.
SÖZCÜKLER
Limon , nane, kahve , sabun , kese .
KAVRAMLAR
----------
DEĞERLENDİRME
*Biz bu
etkinlikte neler yaptık?
*Keselerin
içinde hangi kokular vardı?
*En çok
hangi kokuyu sevdiniz?
*Her
nesnenin kokusu var mıdır?
*Her şeyi koklamalı mıyız? Neden?
DİKKAT
EDİLMESİ GEREKEN
NOKTALAR
Etkinlik yapılmadan
önce çocukların merak etmeleri sağlanmalıdır.
Etkinlik esnasında
çocukların iyi koku alıp almadıklarından emin olunmalıdır.(Grip ise kokuyu
tam alamayabilir.)
|
Etkinlikten sonra bilgiler sorularla
pekiştirilmelidir. Böylece öğrenme anlamlı ve kalıcı hale gelir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder