KENDİ BAHÇEMİZİ YAPALIM
Etkinlik Türü:
Sanat( Büyük-Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60-72
Ay
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:(Nesne/varlığın adını söyler)
Göstergeleri:(Nesne/varlığın adını söyler)
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli
yollarla ifade eder.
Göstergeleri: (Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
Göstergeleri: (Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri: (Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.)
Göstergeleri: (Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.)
MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren
hareketleri yapar.
Göstergeleri: (Nesneleri toplar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir)
Göstergeleri: (Nesneleri toplar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir)
SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım
13: Estetik değerleri korur.
Göstergeleri: (Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler. Çevresini farklı biçimlerde düzenler.)
Göstergeleri: (Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler. Çevresini farklı biçimlerde düzenler.)
ÖĞRENME SÜRECİ
*Bahçeye
çıkılır ve çocuklarla gözlem yapılır. Bahçedeki farklı nesneler incelenir.
*Çocuklar
bahçeden istedikleri bir nesneyi alırlar. Sınıfa geçilir.
*Bahçeden
alınan nesnelerle ilgili konuşulur.
*Sınıfın
mevcuduna göre üçerli ya da dörderli grup oluşturulur.
*Bahçeden aldıkları
malzemeleri kullanarak kendi bahçelerini oluşturmaları istenir.
*Çocukların
daha önceden çektiği okul bahçesi fotoğrafları sınıfa getirilir.
*’’Bahçe
nasıl görünüyor? Bu bahçede neler eksik?’’ gibi sorular sorularak çocuklarla
birlikte fotoğraflar üzerinde konuşulur.
*Ardından
çocuklara ‘ Nasıl bir bahçemiz olmasını isterdiniz?’ sorusu sorulur. Sahip
olmak istedikleri okul bahçesinin resmini yapmaları istenir.
*Çocuklar resimlerini tamamladıktan sonra okul
idarecisi ziyaret edilir, çocuklar yaptıkları resimleri anlatırlar. İdareciye
dileklerini iletirler.
MATERYALLER
Kalem, Kağıt, Boya, Fotoğraf
SÖZCÜKLER
………………
KAVRAMLAR
Zıt: güzel-çirkin
DEĞERLENDİRME
*Bahçede
neler yaptık? Sınıfa geldikten sonra etkinliğe nasıl devam ettik?
*Kendi
bahçenizi oluşturmak hoşunuza gitti mi?
*Okul
bahçesinin sizce en güzel yeri neresiydi? Bahçede nelerin değişmesini
istediniz?
*Evinizin de bahçesi var mı? Eğer varsa evinizin
bahçesinde olup burada olmayan neler var?
AİLE KATILIMI
*Ailelerden okul
bahçesinin düzenlenmesiyle ilgili önerilerini paylaşmaları istenir.
|
*Ailelere çocuklarıyla beraber bahçelerini düzenleme
konusunda benzer çalışma yapmaları önerilebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder